W245 2007 Diesel - Cold start revving, high consumption, Limp mode at 120km/h & ESP light

mercofranco

Новенький
Реакции
0
Hi everyone,

I need some expert help to troubleshoot several issues on my Mercedes B-Class (W245) 2007 Diesel (OM640 engine, manual transmission).

Here are the symptoms I am currently experiencing:

1. Cold Start Idle Issue: When I start the car cold, the engine RPM automatically revs up on its own by about 100 to 200 RPM above normal idle.

2. High Fuel Consumption: The car is consuming an abnormal amount of fuel. This happens even though all filters (air, fuel) are brand new and the oil change/maintenance has just been done.

3. Power Loss & ESP Light (Limp Mode): The car struggles and hits a hard wall/limp mode at 120 km/h (sometimes locking at 2200 RPM). When this loss of power happens, the ESP warning light pops up on the dashboard.

4. Intermittent Steering Pull: Occasionally (not all the time), the steering wheel suddenly jerks or pulls sharply to the right by itself.

I suspect a major sensor failure (like a MAP/Boost sensor, MAF, or steering angle sensor causing the ESP fault) or an air leak in the turbo system.

Since I am trying to get a stable diagnostic software running, could anyone point out what physical parts I should check first based on these symptoms?

Thanks in advance for your insights!

I think there is no reason to try out looking for help , especially in english.

Я английский не понимаю)
П.С. гугл переводчиком тоже пользоваться не умею!)

Bonjour à tous ! J'ai besoin de votre aide concernant plusieurs problèmes avec ma Mercedes Classe B (W245) de 2007 (diesel, moteur OM640, boîte manuelle). Voici les symptômes que je rencontre : Problèmes de ralenti à froid : au démarrage à froid, le régime moteur augmente automatiquement d'environ 100 à 200 tr/min par rapport au ralenti normal. Consommation de carburant excessive : la voiture consomme anormalement beaucoup de carburant. Ceci se produit malgré le remplacement de tous les filtres (air, carburant) et une vidange et un entretien récents. Perte de puissance et voyant ESP allumé (mode dégradé) : la voiture peine à accélérer et passe en mode dégradé à 120 km/h (parfois à 2 200 tr/min). Cette perte de puissance s'accompagne de l'allumage du voyant ESP au tableau de bord. Tirage intermittent du volant : de temps en temps (pas constamment), le volant donne des à-coups ou tire brusquement vers la droite. Je soupçonne une panne grave d'un capteur (par exemple, le capteur de pression de suralimentation/MAP, le capteur de débit d'air massique/MAF ou le capteur d'angle de braquage, ce qui pourrait déclencher l'erreur ESP) ou une fuite d'air dans le système de suralimentation. En attendant de trouver un logiciel de diagnostic fiable, pourriez-vous me conseiller sur les composants à vérifier en priorité, compte tenu de ces symptômes ? Merci d'avance pour votre aide !

Назад
Верх Низ